Comença la segona edició del cicle formatiu La Casa en Comú

Quan fem el pas d’impulsar o sumar-nos a una cooperativa d’habitatge, és habitual que apareguin preguntes, incerteses o reptes, especialment en les primeres etapes del camí. Des d’Habicoop us animem a participar en una nova edició, la segona, del cicle de formacions La casa en comú, adreçat a persones que formen part de cooperatives d’habitatge en procés de promoció, especialment en les fases inicials del projecte.

Aquest cicle vol proporcionar recursos i orientació a totes aquelles persones que esteu immerses en l’experiència del cooperativisme d’habitatge. L’objectiu és oferir una visió global i eines pràctiques per cuidar i enfortir els aspectes de grup que fan possible el bon funcionament de la cooperativa, durant la fase de promoció i al llarg de tota la seva trajectòria. Amb aquesta formació també volem promoure la reflexió sobre l’organització i la gestió col·lectiva, i dotar les cooperatives de més autonomia per abordar aquests àmbits amb solidesa i cura.

Quatre sessions temàtiques

Es tracta d’un cicle subvencionat per l’Ajuntament de Barcelona format per quatre sessions de dues hores on es tractaran diversos temes relacionats amb l’habitatge cooperatiu:

Sessió 1- Des d’on i per a què estem juntes en el projecte

Dijous 13 de novembre de 17.30 a 19.30 h.
Tractarem sobre la visió, les preguntes de fons, la cura i el sentit del projecte.

  • Els valors de fons i les pràctiques del projecte.
  • La visió: què volem que sigui el projecte.
  • Les cures: quines volem en el grup i quins límits té.
  • Els compromisos que volem assumir com a grup.
  • El calendari del projecte
  • La relació amb l’entorn i l’ecosistema del projecte

Us podeu inscriure aquí

Sessió 2- L’organització interna de la cooperativa

Dijous 11 de desembre de 17.30 a 19.30 h.
Parlarem sobre l’agenda i els objectius del projecte. El repartiment del poder i les responsabilitats, la presa de decisions i els acords col·lectius.

  • El repartiment del poder.
  • La presa de decisions.
  • L’organigrama i la comunicació.
  • La planificació i la preparació de les assemblees.

Us podeu inscriure aquí

Sessió 3- El benestar de les persones i el grup

Dijous 22 de gener de 2026 de 17.30 a 19.30 h.
En aquesta sessió parlarem sobre la gestió de les emocions, les relacions i els conflictes. Els compromisos, el seguiment dels compromisos i què passa quan s’incompleixen acords col·lectius.

  • El poder i els lideratges.
  • Les diversitats dins del grup.
  • Mecanismes de cura.
  • La gestió de les emocions i els conflictes.

Us podeu inscriure aquí

Sessió 4- El reglament de règim intern

Dijous 19 de febrer de 2026 de 17.30 a 19.30 h.
Aprofundirem sobre el reglament de règim intern, un document viu que recull els acords del grup. S’hi concreten els valors de fons de la cooperativa en els diferents aspectes del funcionament i quotidianitat del projecte.

  • Un document que sigui útil.
  • La metodologia per al RRI

Us podeu inscriure aquí

Metodologia i inscripcions

La metodologia de les sessions és participativa i vivencial. Combina el traspàs d’informacions amb les vivències, inquietuds i necessitats de les persones participants. Cada sessió té sentit per ella mateixa i alhora totes juntes segueixen un fil conductor que acumula i completa coneixements.
Totes les sessions tindran lloc al BLOC4BCN (C/ Constitució, 19)
Us podeu inscriure aquí al cicle complet o a les sessions que més t’interessin. L’aforament està limitat a 35 places, no us quedeu sense!